Scroll Top

100% energie verde? Marile branduri îţi arată avantajele

100% energie verde.Marile branduri îţi arată avantajele.

Marii giganţi ai lumii, Google, Facebook şi Apple, cât şi o întreagă coaliţie de companii, şi-au mutat atenţia în ultimii ani către o schimbare de 100% energie verde. Hai să aflăm împreună ce reprezintă proiectul RE100, cum şi-au delimitat obiectivele şi care sunt rezultatele până acum.

O simplă tendinţă sau un proiect strategic?

În orice colţ al planetei s-a auzit strigătul pierdut al planetei care ne-a avertizat că drumul pe care am pornit ne face să dispărem încet. Şi cu siguranţă eşti pus în temă cu acţiunile diverse de stopare a poluării şi a încălzirii globale. Acest subiect fiind atât de intens dezbătut, parcă şi-a pierdut din importanţă, iar oamenii nu-i mai acordă aceeaşi atenţie. Ba din contră, există aşa denumitele tendinţe, trenduri de implicare activă în proiecte de ecologie, dar fără un rezultat vizibil în societate, ci doar pe hârtie şi în încasări.

Ne-am focusat către o iniţiativă pornită de Bill Gates, Mark Zuckerberg, Jezz Bezos de la Amazon şi alte mari companii ale planetei, care investesc vizibil într-un fond de investiţii cu marca: energie verde, curată. Aceştia caută noi metode prin care să genereze energie regenerabilă prin tehnologie ca să stopeze emisiile de carbon. În primul rând planul lor este să atingă targetul de 100% pentru energia curată folosită pentru început de companie.

De pildă, RE100 este o inițiativă globală de colaborare dintre 83 dintre cele mai influente companii din lume. Pe lângă Google și Apple, partenerii săi includ IKEA, Adobe și Diageo. Toți se angajează să crească cererea și livrarea de energie regenerabilă până la 100% și influențează firmele să le ia exemplul. Firmele care aderă la RE100 sunt încurajate să stabilească un obiectiv public de procurare a curentului din surse regenerabile până la un anumit an.

Firmele mici sunt încurajate să consume responsabil

După cum ştim, în orice piaţă există competiţie, mai mult sau mai puţin aglomerată, dar când concurenţa ta directă ia un asemenea pas: consumul de energie verde, cu siguranţă va obţine o imagine memorabilă şi apreciată de clienţi. Aşadar, pe lângă aspectul ce ţine de mediu, vorbim şi de o strategie vizibilă şi cu rezultate.

Schimbarea către un furnizor de energie regenerabilă este unul dintre cei mai mari şi simpli paşi pe  care-i poate lua o firmă mică, pentru a-şi expune grija faţă de mediu. Alte beneficii includ contribuţia imensă pe care o au tarifele energiei verzi asupra companiei, prin faptul că se salvează bani, creşte eficienţa energetică şi devine mai uşor să creşti profitul. De exemplu, pentru a câştiga proiecte în sectorul public, trebuie să îndeplineşti anumite cerinţe de mediu.

  Reducerea consumului aduce beneficii multiple

Uitându-ne peste acţiunile întreprinse de companiile mari, am sesizat că acestea recunosc impactul pe care-l are reducerea consumului de energie şi apă, alături de tranzacţiile cu energie verde, pentru a oferi un dublu impact puternic asupra mediului și afacerilor. Statistica arată că în următorii 5 ani, costurile de energie electrică vor crește cu aproape 40%. Dar, IMM-urile cu eforturi bine plasate, pot începe să economisească acum.  Sunt felurite metode pe care firmele mici le pot aplica, de la încurajarea angajaților să oprească echipamentele electrice care nu sunt în uz, până la a schimba în becuri eficiente energetic întreaga instalaţie.

Învăţăm din obiectivele marilor companii

Fiind un lider de piaţă, Apple a inovat prin lansarea iPhone, iPad, Mac, Apple Watch și Apple TV. Sediile Apple utilizează 100% energie verde în 23 de țări. Pe întreg globul, 93% din consumul de energie electrică provine din surse regenerabile, iar Apple doreşte să atingă performanţa de 100%. Partenerii de producţie au ajutorul Apple în reducerea emisiilor de carbon, cu care lucrează intens pentru a instala până în 2020 mai mult de 4 gigawați de energie curată din întreaga lume.

IKEA, marea companie specializată în comercializarea de mobilier casnic, şi-a propus ca până în 2020 să atingă total strategia sustenabilităţii. De apreciat este că sunt deja independenți energetic în zona nordică, unde produc mai multă energie decât consumă. Acelaşi lucru se va întâmpla şi în sediile din SUA foarte curând. Au investit în proiecte de generare de energie curată în întreaga lume aproape 1,5 miliarde de euro. Au pornit la drum cu obiectivul de a deține și să opereze 327 de turbine eoliene și să instaleze aproape 700.000 de panouri solare în magazinele și centrele de distribuție. Transformarea nu se finalizează aici, pentru că atenţia se îndreptă şi spre clienţi, care sunt ajutaţi să utilizeze energia verde.  Au modificat întreaga gamă de iluminat cu LED-uri și vând panouri solare în mai multe țări.

Restart oferă şansa companiilor să consume energie verde

Suntem într-o continuă extindere, dezvoltare şi adaptare la necesităţile firmelor, de aceea suntem conştienţi cât este de benefic să contribui la sustenabilitatea ţării. Includerea sustenabilităţii în planul de afaceri este prielnică atât pentru obţinerea unui avantaj competitiv pentru companii, cât şi pentru o creştere eficientă şi responsabilă social.

Suntem partenerul tău în obţinerea unei imagini durabile în faţa clienţilor şi colaboratorilor, de aceea fiecare pachet de energie conţine 57% energie verde. Până la 1 iunie 2017 accesează noile pachete de energie şi gaz care-ţi oferă energie gratuită.

Convinge-te, schimbă furnizorul şi clasează-te pe un loc fruntaş pe piaţa ta.

Verifică energia verde Restart