Scroll Top

Există penalități pentru un nou contract la energie și gaz?

penalitati-schimbare-furnizor-de-energie

Există penalități pentru un nou contract la energie și gaz?

Furnizorii de energie si gaz sunt din ce în ce mai căutați de cei care-și doresc servicii mai bune, prețuri exacte și ajutor prompt pentru diverse probleme ce pot apărea. Mulți nu știu dacă există penalități pentru schimbarea furnizorului sau  pentru migrarea către altă firmă. Astăzi vom răspunde deschis acestor întrebări din dorința de a fi transparenți și să oferim informații exacte consumatorilor.

Piața energiei electrice a pornit din 2007 să-și schimbe treptat structura, astfel tarifele reglementate au fost eliminate pentru consumatorii noncasnici (firme, companii). Pentru consumatorii casnici, conform calendarului stabilit în 2012, liberalizarea completă a preţurilor se va finaliza la 31 decembrie 2017. În acest moment 90% din preţul de pe facturile consumatorilor casnici provine din piaţa liberă şi 10% este preţ reglementat de ANRE.

Aceeași situație și pentru gaz? Da, piața de gaz în România suferă și ea schimbări. Preţul de achiziție al gazelor naturale este deja complet liberalizat de la 1 aprilie 2017, urmând ca și alte componente cuprinse în facturile românilor să urmeze același proces până în 2021.

Acest calendar este stabilit în urma negocierii cu reprezentanţii Fondului Monetar Internaţional, Uniunii Europene şi Băncii Mondiale, în sensul că termenul dorit de partenerii externi a fost extins de la trei ani (2015-2018) la șase ani (2015-2021), iar ritmul de creștere al prețului a fost repartizat uniform pe toată perioada de referință, neacceptându-se creșterea mai accentuată în prima parte a perioadei. Citește detalii pe website-ul guvernului României: gov.ro

Furnizorii de energie si gaz nu taxeaza consumatorii

În momentul în care am fost contactați de multe persoane pe motiv că doresc să devină clienți Restart Energy, am sesizat o tendință spre adresarea întrebării: Sunt taxat pentru această schimbare? Dacă vreau să renunț, am dreptul? Există penalități dacă mă răzgândesc între timp?

Trebuie să știți că niciun furnizor nu are dreptul să vă taxeze pentru schimbarea contractului la energie și gaz. Întregul proces de schimbare a furnizorului durează maxim 5 săptămâni, în funcție de ziua solicitării schimbării, iar în această perioadă aveți dreptul să vă schimbați la orice oră decizia și să renunțați, nu sunteți obligați de furnizor să continuați procesul.

De exemplu, o persoană care a semnat un contract cu un furnizor de energie si gaz pentru o perioadă de 1 an sau chiar 2 ani are o teamă. Care anume? Apare teama că dacă se răzgândește, din diverse motive: a găsit servicii mai bune, pleacă din țară etc., va fi penalizat de furnizor. Răspunsul este clar: nu.

Furnizorul nu va taxa în niciun mod consumatorul pentru că-și exercită dreptul de a alege, liber. Sunteți protejați de lege, iar schimbarea furnizorului de energie electrica si gaz este garantată de Legea Energiei Electrice și a gazelor naturale și este reglementată prin Ordinul președintelui ANRE nr. 105/2014.

Un proces simplu și gratuit

Când schimbați furnizorul de energie electrica si gaz totul este simplu, gratuit și procesul  nu va întrerupe alimentarea cu energie, nu se vor schimba contoarele și nici instalațiile de alimentare.  Procesul se desfășoară pentru un singur loc de consum sau pentru mai multe.

În cazul acestei schimbări sunt implicate următoarele entităţi juridice: consumatorul de energie electrică, furnizorul actual, furnizorul nou și operatorul de distribuție.

Ce condiții trebuie să îndepliniți?

Noua companie de furnizare se ocupă de toate demersurile, iar tu ai nevoie de următoarele:

  1. Să fii racordat la energie electrică sau gaz natural și să deții pentru aceasta avizul tehnic de racordare. Acest document nu ți se va solicita, racordarea la rețea va fi verificată la distribuitorul tău de energie sau gaz.
  2. Să fii deținătorul legal al locului de consum, pentru a putea semna contractul de furnizare.

Dacă locul de consum este o construcție nouă și nu are încă racordare la curent și gaz?

Este important să reții că poți să alegi un alt furnizor de energie electrică sau gaz oricând dorești, chiar și atunci când încă nu ai montate contoarele. Poți solicita tu companiei de distribuție să îți monteze contorul, sau îl poate solicita noua companie de furnizare în locul tău. După efectuarea racordării locului de consum se efectuează intrarea în furnizare în cadrul companiei alese de tine, fără să fii obligat să închei un contract cu Furnizorul de Ultimă Instanță din zona ta. Ia legătura cu compania de furnizare unde dorești să închei contractul, explică-le situația și te vor ajuta.

Restart Energy ONE SA furnizează energie electrică și gaz consumatorilor finali din România, în toate zonele de distribuție. Avem sediu în orașul tău? Avem peste 230 de locații în țară, verifică zona ta, chiar aici:  //restartenergy.ro/locatii/

Experiența de peste 8 ani ne oferă libertatea să vă oferim cele mai bune abonamente la energie și gaz, care îndeplinesc cu succes nevoile tale.

Suntem o echipă unită de specialiști care vă stă la dispoziție pentru a vă consilia la orice oră, și să ofere cele mai bune soluții de furnizare energie electrică și gaz.

Ofertele Restart Energy pentru furnizarea de energie și gaz:

Energie electrică: FIX sau FLEX – citește avantajele

Gaz natural: GazFIX și GazFLEX – potrivit ție?