Scroll Top
TelVerde: 0800 41 00 40
FB Messenger
  • English
  • srsrpski
Schimbă Furnizorul Online
Restart EnergyRestart Energy
  • Cere oferta
  • Energie Electrică
  • Restart Solar
  • Business
  • Suport Clienți
  • PLĂTEȘTE FACTURA
    • Serviciile Noastre
      • Furnizare Energie Electrică
      • Energy GO
      • Energie 100% Verde
    • Companie
      • Comunicate de presă
      • Locații
      • Responsabilitate Socială
      • Cariere la Restart Energy
    • Suport Clienți
      • Documente utile
      • Modalități de plată
      • Întrebări frecvente
      • Despre schimbarea furnizorului
      • Activitatea de distribuție a energiei electrice
      • Soluționare plangeri
      • Telefoane deranjamente
    • Altele
      • Cere oferta
      • Restartopedia
      • Campanii și concursuri
      • Login clienți
      • Contact
    • empty
    • Fii partener
      • Franciza Restart
      • Trading de energie
    • empty
    • empty
  • Cere oferta
  • PLATEȘTE FACTURA
  • Serviciile Noastre
    • Furnizare Energie Electrică
    • Energy GO
    • Energie 100% Verde
  • Restart Solar Business
  • Business
  • Shop
  • Companie
    • Comunicate de presă
    • Locații
    • Responsabilitate Socială
    • Cariere la Restart Energy
  • Fii Partener
    • Franciza Restart
    • Trading de energie
  • Suport clienți
    • Documente utile
    • Modalități de plată
    • Intrebări frecvente
    • Schimbare furnizor
    • Despre schimbarea furnizorului
    • Soluționare plângeri
    • Telefoane deranjamente
  • Restartopedia
  • Login clienți
  • Campanii și concursuri
  • Contact

Link-uri utile

  • Despre noi
  • Comparator oferte-tip energie electrică
  • Ofertă tip energie electrică casnici
  • Ofertă tip energie electrică companii
  • Documente utile
  • Produse petroliere Restart Energy
  • Termeni si conditii
  • Restartopedia
  • Politica de confidențialitate
  • Măsuri de eficienţă energetică

Servicii Clienţi

  • Contul meu Restart
  • Suport 24/7
  • Satisfacut sau anulaţi oricând
  • Facturare electronică

Suport Clienţi

  • Schimbarea furnizorului
  • Întrebări frecvente
  • Telefoane deranjamente reţea
  • Activitatea de distribuție a energiei electrice
  • Formular reclamaţii şi sesizări

Contact

Timisoara, Strada Gheorghe Doja, Nr.11, et.2, birou OG-01, jud. Timis
TELVERDE: 0800 41 00 40
Tel: 0356 414 175
Fax: 0356 414 173
Email: [email protected]
Email: [email protected]
Website: restartenergy.ro

Find us on Facebook

2023 © Toate drepturile rezervate Restart Energy
Drepturile și obligațiile consumatorului de Gaze Naturale


Drepturile consumatorului de energie electrică

  • a)să aibă acces la reţelele electrice de interes public şi să consume energie electrică în conformitate cu prevederile contractului și ale condițiilor generale de furnizare aferente;
  • b)să denunțe unilateral contractul de furnizare a energiei electrice cu respectarea condițiilor/clauzelor contractuale, inclusiv în situația în care nu acceptă noile condiții contractuale/clauze sau modificări ale prețului de furnizare notificate de către furnizor;
  • c)să își schimbe efectiv furnizorul prin transmiterea către furnizorul din prezentul contract a unei notificări în acest sens, cu respectarea prevederilor legale în vigoare și a Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie şi pentru contractarea furnizării de energie electrică şi gaze naturale;
  • d)să beneficieze, la cerere, de facilitățile clienților vulnerabili, în condițiile normelor legale în vigoare;
  • e)să primească de la furnizor factura de decont final de regularizare, în condițiile normelor legale în vigoare;
  • f)să îi fie notificate de către furnizor, într-un mod transparent și ușor de înțeles, orice modificare a prețului de furnizare, precum și motivele și condițiile prealabile ale modificării și sfera de aplicare a acesteia, în mod direct și în timp util, cu cel puțin 30 (treizeci) de zile înainte de intrarea în vigoare a modificării;
  • g)să beneficieze de mai multe modalități de plată a facturii;
  • h)să racordeze la instalaţii proprii, în condiţii legale, cu avizul distribuitorului, cumpărători de energie electrică (subconsumatori);
  • i) să solicite operatorului de distribuţie/operatorului de transport măsuri pentru remedierea defecţiunilor şi a deranjamentelor survenite la instalaţiile din reţelele de distribuţie/transport;
  • j)să solicite furnizorului plata daunelor provocate ca urmare a întreruperilor în furnizarea de energie electrică, dovedite a fi din vina acestuia, în condiţiile prevăzute în contract și condițiile generale de furnizare a energiei;
  • k) să solicite Operatorului de Rețea, prin intermediul Furnizorului, plata daunelor provocate ca urmare a întreruperilor cauzate de acesta, cu respectarea prevederilor Avizului Tehnic de Racordare/certificatului de racordare şi a prevederilor legale în vigoare;
  • l) să solicite furnizorului modificarea și completarea contractului de furnizare și a anexelor acestuia, atunci când apar elemente noi ori când consideră necesară detalierea sau completarea unor clauze contractuale;
  • m) să i se restituie garanția financiară constituită la dispoziția furnizorului;
  • n) să înainteze Furnizorului o plângere referitor la activitatea de furnizare a energiei electrice, iar în cazul în care nu este mulțumit de soluționarea plângerii sau în cazul în care orice divergență nu este soluționată pe cale amiabilă, Consumatorul are dreptul să se adreseze ANRE, conform prevederilor Procedurii de soluționare a plângerilor apărute la încheierea contractelor în sectorul energiei, în vigoare sau de a apela la orice alte proceduri extrajudiciare de soluționare a plângerilor/litigiilor, precum și de a se adresa instanțelor judecătorești competente;
  • o) să solicite Furnizorului oricând pe parcursul derulării contractului, modificarea convenției de consum cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de începerea perioadei de facturare. În cazul în care părţile nu convin asupra consumului de energie electrică prevăzut în convenţia de consum, furnizorul notifică în mod corespunzător clientul final privind dreptul acestuia de a denunţa unilateral contractul de furnizare a energiei electrice.
  • p) Alte drepturi ale consumatorilor, prevăzute în reglementările în vigoare.

 

Obligațiile consumatorului de gaze naturale

  • să achite factura emisă de furnizor în perioada convenită în contract;
  • să notifice furnizorului orice schimbare a datelor sale de identificare din contractul de furnizare;
  • să achite penalitățile impuse în cazul nerespectării contractului de furnizare pentru a evita astfel întreruperea contractului de furnizare sau întreruperea temporară a furnizării de gaze naturale;
  • să nu vândă gazele naturale furnizate la terți;
  • să răspundă pentru daunele cauzate furnizorului;
  • să obțină toate aprobările legale necesare în cazul modificării instalațiilor de gaze naturale;
  • să aducă la cunoștința furnizorului orice defecțiune constatată în funcționarea sistemului sau aparatului de măsurare a instalației de utilizare a gazelor naturale;
  • să folosească doar aparate care respectă cerinţele legale
  • să efectueze verificarea periodică a aparatelor și instalațiilor, conform legii;
  • să nu realizeze intervenţii neautorizate asupra aparatelor şi instalaţiilor de utilizare a gazelor naturale;
  • să suporte cheltuielile legate de instalaţia de utilizare;
  • să nu deterioreze echipamentul de măsurare, sigiliile metrologice, precum şi toate celelalte instalaţii ale operatorului de sistem aflate pe proprietatea consumatorului;
  • să permită accesul în vederea citirii indexului echipamentului de măsurare, pe perioada derulării contractului, în situaţia în care echipamentul de măsurare se află pe proprietatea consumatorului;
  • să plătească o garanție constând în contravaloarea a 60 de zile de consum de iarnă, în cazul în care furnizarea gazelor naturale va fi sistată pentru neplată (valabil doar pentru persoane juridice).

SAFE GAS

0.02 RON/oră

 

Cu ajutorul abonamentului SAFE Gas sau SAFE Gas Plus beneficiezi de confort și scapi de grija verificărilor obligatorii. De acum, furnizorul tău de energie are grija efectuării verificărilor obligatorii și te scapă de timpul pierdut pentru identificarea unui prestator. Lași programarea în grija noastra și cu ajutorul abonamentului lunar, plătești costul de verificare eșalonat.

 

Verificarea instalației de utilizare a gazelor naturale

  • Avem grijă să-ți efectuezi verificarea instalației la timp
  • Nu îți bati capul cu identificarea unui prestator autorizat
  • Beneficiu financiar prin achitarea eșalonată în baza abonamentului orar inclus
  • Abonament inclus în factura de gaze naturale

Poți adăuga această extraopțiune doar dacă ești client Restart Energy.

Mai multe despre despre extraopțiunile SAFE 

 

Sunt client Restart Energy
Doresc să schimb furnizorul

SAFE GAS PLUS

0.04 RON/oră

 

Cu ajutorul abonamentului SAFE Gas sau SAFE Gas Plus beneficiezi de confort și scapi de grija verificărilor obligatorii. De acum, furnizorul tău de energie are grija efectuării verificărilor obligatorii și te scapă de timpul pierdut pentru identificarea unui prestator. Lași programarea în grija noastra și cu ajutorul abonamentului lunar, plătești costul de verificare eșalonat.

 

Verificarea instalației de utilizare a gazelor naturale

Verificarea tehnică periodică a centralei termice (VTP)

  • Avem grijă să-ți efectuezi verificarea instalatiei la timp
  • Nu îți bați capul cu identificarea unui prestator autorizat
  • Scapi de costul întreg de verificare prin achitarea ețalonată în baza abonamentului orar inclus
  • Abonament inclus în factura de gaze naturale

Poți adăuga această extraopțiune doar dacă ești client Restart Energy.

Mai multe despre despre extraopțiunile SAFE 

 

Sunt client Restart Energy
Doresc să devin client

Extraopțiunile SAFE

SAFE Energy

  • Servicii de asistență și reparații la instalația electrică interioară în valoare totală de 1200 RON
0.04 lei /oră
28.8 lei / lună
fără TVA

SAFE Gas

  • Verificarea instalației de utilizare a gazelor naturale
0.02 lei /oră
14.4 lei / lună
fără TVA

SAFE Gas Plus

  • Verificarea instalației de utilizare a gazelor naturale
  • Verificarea tehnică periodică a centralei termice (VTP)
0.04 lei /oră
28.8 lei / lună
fără TVA

 

Mai multe despre despre extraopțiunile SAFE 

Safe Energy

0.04 RON/oră

 

Cu ajutorul abonamentului SAFE Energy profiți de un preț de furnizare competitiv și beneficiezi de asistență la instalația electrică interioară. Ai 4 intervenții incluse în caz de defecţiuni la instalaţia electrică, în valoare totală de până la 1200 RON pe perioada contractuală. Primești factură lună de lună și ai mai mult control asupra cheltuielilor cu utilitățile. Ești și mai eco-friendly deoarece factură ta electronică te așteaptă în contul tău de client, gratuit. Beneficiezi de consultanță gratuită din partea specialiștilor noștri pe toată durata contractuală.  

 

Servicii de asistență și reparații la instalația electrică interioară în valoare totală de 1200 RON

  • Te scăpăm de grijă căutării unui prestator autorizat pentru remedierea unei defecțiuni
  • Abonament inclus în factură de energie electrică

Poți adăuga această extraopțiune doar dacă ești client Restart Energy.

Mai multe despre despre extraopțiunile SAFE 

 

Sunt client Restart Energy
Doresc să devin client

SAFE GAS

0.02 RON/oră

 

Cu ajutorul abonamentului SAFE Gas sau SAFE Gas Plus beneficiezi de confort și scapi de grija verificărilor obligatorii. De acum, furnizorul tău de energie are grija efectuării verificărilor obligatorii și te scapă de timpul pierdut pentru identificarea unui prestator. Lași programarea în grija noastra și cu ajutorul abonamentului lunar, plătești costul de verificare eșalonat.

 

Verificarea instalației de utilizare a gazelor naturale

  • Avem grijă să-ți efectuezi verificarea instalației la timp
  • Nu îți bati capul cu identificarea unui prestator autorizat
  • Beneficiu financiar prin achitarea eșalonată în baza abonamentului orar inclus
  • Abonament inclus în factura de gaze naturale

Poți adăuga această extraopțiune doar dacă ești client Restart Energy.

Sunt client Restart Energy
Doresc să devin client

SAFE GAS PLUS

0.04 RON/oră

 

Cu ajutorul abonamentului SAFE Gas sau SAFE Gas Plus beneficiezi de confort și scapi de grija verificărilor obligatorii. De acum, furnizorul tău de energie are grija efectuării verificărilor obligatorii și te scapă de timpul pierdut pentru identificarea unui prestator. Lași programarea în grija noastra și cu ajutorul abonamentului lunar, plătești costul de verificare eșalonat.

 

Verificarea instalației de utilizare a gazelor naturale

Verificarea tehnică periodică a centralei termice (VTP)

  • Avem grijă să-ți efectuezi verificarea instalatiei la timp
  • Nu îți bați capul cu identificarea unui prestator autorizat
  • Scapi de costul întreg de verificare prin achitarea ețalonată în baza abonamentului orar inclus
  • Abonament inclus în factura de gaze naturale

Poți adăuga această extraopțiune doar dacă ești client Restart Energy.

Sunt client Restart Energy
Doresc să devin client

Safe Energy

0.04 RON/oră

 

Cu ajutorul abonamentului SAFE Energy profiți de un preț de furnizare competitiv și beneficiezi de asistență la instalația electrică interioară. Ai 4 intervenții incluse în caz de defecţiuni la instalaţia electrică, în valoare totală de până la 1200 RON pe perioada contractuală. Primești factură lună de lună și ai mai mult control asupra cheltuielilor cu utilitățile. Ești și mai eco-friendly deoarece factură ta electronică te așteaptă în contul tău de client, gratuit. Beneficiezi de consultanță gratuită din partea specialiștilor noștri pe toată durata contractuală.  

 

Servicii de asistență și reparații la instalația electrică interioară în valoare totală de 1200 RON

  • Te scăpăm de grijă căutării unui prestator autorizat pentru remedierea unei defecțiuni
  • Abonament inclus în factură de energie electrică

Poți adăuga această extraopțiune doar dacă ești client Restart Energy.

Sunt client Restart Energy
Doresc să devin client
Drepturile și obligațiile consumatorului de energie electrică

 

Drepturile consumatorului de energie electrică

  • a) să aibă acces la reţelele electrice de interes public şi să consume energie electrică în conformitate cu prevederile contractului și ale condițiilor generale de furnizare aferente;
  • b) să denunțe unilateral contractul de furnizare a energiei electrice cu respectarea condițiilor/clauzelor contractuale, inclusiv în situația în care nu acceptă noile condiții contractuale/clauze sau modificări ale prețului de furnizare notificate de către furnizor;
  • c) să își schimbe efectiv furnizorul prin transmiterea către furnizorul din prezentul contract a unei notificări în acest sens, cu respectarea prevederilor legale în vigoare și a Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie şi pentru contractarea furnizării de energie electrică şi gaze naturale;
  • d) să beneficieze, la cerere, de facilitățile clienților vulnerabili, în condițiile normelor legale în vigoare;
  • e) să primească de la furnizor factura de decont final de regularizare, în condițiile normelor legale în vigoare;
  • f) să îi fie notificate de către furnizor, într-un mod transparent și ușor de înțeles, orice modificare a prețului de furnizare, precum și motivele și condițiile prealabile ale modificării și sfera de aplicare a acesteia, în mod direct și în timp util, cu cel puțin 30 (treizeci) de zile înainte de intrarea în vigoare a modificării;
  • g) să beneficieze de mai multe modalități de plată a facturii;
  • h) să racordeze la instalaţii proprii, în condiţii legale, cu avizul distribuitorului, cumpărători de energie electrică (subconsumatori);
  • i) să solicite operatorului de distribuţie/operatorului de transport măsuri pentru remedierea defecţiunilor şi a deranjamentelor survenite la instalaţiile din reţelele de distribuţie/transport;
  • j) să solicite furnizorului plata daunelor provocate ca urmare a întreruperilor în furnizarea de energie electrică, dovedite a fi din vina acestuia, în condiţiile prevăzute în contract și condițiile generale de furnizare a energiei;
  • k) să solicite Operatorului de Rețea, prin intermediul Furnizorului, plata daunelor provocate ca urmare a întreruperilor cauzate de acesta, cu respectarea prevederilor Avizului Tehnic de Racordare/certificatului de racordare şi a prevederilor legale în vigoare;
  • l) să solicite furnizorului modificarea și completarea contractului de furnizare și a anexelor acestuia, atunci când apar elemente noi ori când consideră necesară detalierea sau completarea unor clauze contractuale;
  • m) să i se restituie garanția financiară constituită la dispoziția furnizorului;
  • n) să înainteze Furnizorului o plângere referitor la activitatea de furnizare a energiei electrice, iar în cazul în care nu este mulțumit de soluționarea plângerii sau în cazul în care orice divergență nu este soluționată pe cale amiabilă, Consumatorul are dreptul să se adreseze ANRE, conform prevederilor Procedurii de soluționare a plângerilor apărute la încheierea contractelor în sectorul energiei, în vigoare sau de a apela la orice alte proceduri extrajudiciare de soluționare a plângerilor/litigiilor, precum și de a se adresa instanțelor judecătorești competente;
  • o) să solicite Furnizorului oricând pe parcursul derulării contractului, modificarea convenției de consum cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de începerea perioadei de facturare. În cazul în care părţile nu convin asupra consumului de energie electrică prevăzut în convenţia de consum, furnizorul notifică în mod corespunzător clientul final privind dreptul acestuia de a denunţa unilateral contractul de furnizare a energiei electrice.
  • p) Alte drepturi ale consumatorilor, prevăzute în reglementările în vigoare.

 

Drepturile consumatorului de energie electrică

  • a) să asigure achitarea integrală şi la termen a facturilor emise de vânzător, în condiţiile prezentului contract, inclusiv factura cu decontul final de regularizare a obligațiilor de plată, factura de regularizare a contravalorii certificatelor verzi, a penalităților de întârziere specificate în contract, precum și facturile aferente serviciilor de întrerupere/reluare a alimentării cu energie electrică, după caz, și a altor servicii prestate la locurile de consum care fac obiectul contractului de furnizare a energiei electrice, și a altor tarife/ taxe instituite conform legislației în vigoare;
  • b) să asigure, prin soluţii proprii, tehnologice şi / sau energetice, evitarea unor efecte deosebite la întreruperea alimentării cu energie electrică din S.E.N., în cazul în care există echipamente sau instalaţii la care întreruperea alimentării cu energie electrică peste o durată critică mai mică decât cea corespunzătoare nivelului de siguranţă poate produce incendii, accidente umane, explozii, deteriorări de utilaje etc.;
  • c) să respecte normele şi prescripţiile tehnice în vigoare, în vederea eliminării efectelor negative asupra calităţii energiei electrice;
  • d) să nu modifice valorile parametrilor de protecţie şi de reglaj stabilite conform clauzelor corespunzătoare din contractele conexe prezentului contract, de distribuţie şi transport a energiei electrice;
  • e) să păstreze intacte echipamentele de măsurare a energiei electrice şi să nu influenţeze funcţionarea acestora; de asemenea, consumatorul va permite accesul reprezentanţilor companiei de măsurare la echipamentul de măsură (acolo unde este cazul);
  • f) să constituie/actualizeze/reconstituie/ garanţii financiare la dispoziția Furnizorului, în cazul neachitării în termenul scadent a facturilor de consum de energie electrică aferente unui loc de consum, conform Procedurii de constituire a garanțiilor de către clienții finali întocmită de către Furnizor și afișată pe site-ul acestuia: www.restartenergy.ro la secțiunea Documente utile [https://restartenergy.ro/documenteutile/#1599468642486-d6874f91-9aa8].
  • g) să comunice în scris furnizorului orice modificare a elementelor care au stat la baza întocmirii contractului, în maximum 30 (treizeci) zile calendaristice de la producerea acestei modificări;
  • h) să acorde despăgubiri pentru daunele produse din cauza consumatorului în instalaţiile furnizorului şi/sau operatorului de transport şi/sau operatorului de distribuţie, dovedite de vânzător;
  • i) să respecte prevederile contractelor conexe prezentului contract pentru serviciile de transport şi distribuţie;
  • j) să notifice vânzătorului intenţia de reziliere a contractului în condiţiile prevăzute în contract și condițiile generale;
  • k) să notifice vânzătorului pierderea calităţii de consumator eligibil în maxim 5 (cinci) zile calendaristice de la pierderea acestei calităţi;
  • l) să sesizeze imediat furnizorul în legătură cu orice defecțiune pe care o constată în funcționarea grupului de măsurare;
  • m) să suporte contravaloarea costurilor de deconectare/reconectare când aceste proceduri sunt datorate culpei sau neîdeplinirii obligațiilor contractuale de către consumator;
  • n) să achite contravaloarea consumului de energie electrică recalculată pentru o perioada anterioara stabilita conform reglementărilor in vigoare, atunci când se constata înregistrarea eronata a consumului de energie electrică;
  • o) să suporte costurile cu măsurile de preavizare luate în vederea evitării deconectării pentru neplata la termen a facturilor;
  • p) să achite costuri conexe serviciului de furnizare a energiei electrice în cazul prestării unor servicii complementare (ex: citiri/deconectări/reconectări la cererea consumatorului, etc.) și alte costuri auxiliare datorate opțiunilor consumatorului privind transmiterea facturii și a altor documente.
  • q) să informeze Furnizorul, în scris, cu privire la orice modificare a destinației consumului de energie electrică la locul/locurile de consum, obiect al contractului, din consum casnic în consum destinat desfășurării unei activități comerciale sau profesionale cu cel puțin 5 zile anterior modificării destinației;
  • r) orice alte obligații prevăzute de legislația în vigoare.

SAFE GAS

0.02 RON/oră

 

Cu ajutorul abonamentului SAFE Gas sau SAFE Gas Plus beneficiezi de confort și scapi de grija verificărilor obligatorii. De acum, furnizorul tău de energie are grija efectuării verificărilor obligatorii și te scapă de timpul pierdut pentru identificarea unui prestator. Lași programarea în grija noastra și cu ajutorul abonamentului lunar, plătești costul de verificare eșalonat.

 

Verificarea instalației de utilizare a gazelor naturale

  • Avem grijă să-ți efectuezi verificarea instalației la timp
  • Nu îți bati capul cu identificarea unui prestator autorizat
  • Beneficiu financiar prin achitarea eșalonată în baza abonamentului orar inclus
  • Abonament inclus în factura de gaze naturale

Poți adăuga această extraopțiune doar dacă ești client Restart Energy.

Sunt client Restart Energy
Doresc să devin client
 Transmite-ne părerea ta