Multi oameni sunt interesati de schimbarea furnizorului de energie electrica. Si multi se intreaba cum arata exact modelul de notificare pentru schimbarea furnizorului de energie electrica. De ce acte ai nevoie? E, oare, un procedeu complicat?
In acest articol, ne-am propus sa explicam schimbarea furnizorului de intelesul tuturor, astfel ca tie sa-ti fie mai usor.
Sa incepem, deci, cu inceputul…
Acte necesare schimbare furnizor energie electrica
Cand ne gandim la schimbarea furnizorului, tindem sa ne imaginam ceva greoi si complicat. Multe hartogaraie si drumuri la ghiseu. Si desi asa arata schimbarea furnizorului candva, astazi ea este mult mai simpla.
Bineinteles, lucrurile variaza de la furnizor la furnizor. La Restart Energy, spre exemplu, se poate face totul online, astfel ca tu nu vei “pierde” decat cateva minute pentru schimbarea furnizorului.
Si nu, nu e nevoie de o gramada de hartogaraie. Pur si simplu, avem nevoie de cateva acte necesare schimbare furnizor si suntem gata de treaba. Tu ne trimiti:
- O copie dupa actul de identitate;
- Un act de spatiu doveditor (in cazul in care esti chirias, nu proprietar, s-ar putea sa ai nevoie si de o declaratie din partea proprietarului);
- O copie dupa cea mai recenta factura la energie – de aici, noi obtinem restul datelor esentiale pentru intocmirea contractului.
Simplu si usor, nu? In doar cateva minute, tu ai incarcat si trimis documentele necesare si te poti ocupa de restul treburilor tale, in timp ce noi procesam documentele.
Pai bine, bine…. Dar n-am nevoie si de o notificare schimbare furnizor energie electrica?
Notificarea de schimbare furnizor – ce trebuie sa stii despre aceasta?
Pe timpuri, clientul trebuia sa completeze un model de notificare pentru schimbarea furnizorului de energie electrica. Apoi, acesta il trimitea furnizorului actual… in fine, era o intreaga debandada.
Acum, in era digitala, lucrurile sunt mult mai simple si mai eficiente.
Multi oameni cauta online unde pot gasi un model notificare schimbare gaze naturale sau energie electrica. Insa tu, consumatorul, nu mai ai nevoie de asa ceva.
Desigur ca e frumos sa-ti informezi actualul furnizor de energie de schimbarea ce urmeaza sa se produca. Insa nu mai trebuie s-o faci singur. De ea se ocupa acum noul furnizor.
Din nou, nu-ti putem spune cum fac altii, dar hai sa-ti povestim cum stau treburile la Restart Energy.
Tu ne trimiti actele necesare schimbarii furnizorului, iar noi ne apucam sa le procesam. Odata ce am stabilit ca totul e in ordine, vom demara procedeul de schimbare a furnizorului in numele tau. Adica iti vom trimite pe e-mail un contract, o cerere de intocmire a contractului, precum si modelul de notificare pentru schimbarea furnizorului de energie electrica.
Tu apoi completezi si semnezi aceste documente, ni le trimiti inapoi scanate sau fotografiate, iar de restul, ne ocupam noi. De aici incolo, rolul tau in procedeul de schimbare a furnizorului s-a terminat.
Desi in trecut trebuia sa se ocupe consumatorul de notificarea furnizorului actual, astazi e vorba de o comunicare intre cele doua companii. Cu alte cuvinte, atunci cand devii client Restart Energy, iti trimitem modelul de notificare pentru schimbarea furnizorului de energie electrica, tu il completezi, iar noi il trimitem furnizorului actual.
Cat se poate de simplu, nu?
Stai fara grija, actualul furnizor nu se va supara ca te muti. Va intelege ca e un pas normal in viata ta de consumator casnic. Si nici nu-ti va purta pica daca nu-l informezi tu personal de aceasta schimbare. Ba chiar, din contra, se va bucura deoarece comunicare intre noi si el e mult mai rapida si mai usoara.
Modelul de notificare pentru schimbarea furnizorului de energie electrica – cum arata?
Ne intrebam cum arata un model de notificare pentru schimbarea furnizorului, nu? Astfel de informatii ne ajuta sa ne pregatim mental si sa stim de ce informatii avem nevoie pentru schimbarea furnizorului.
Desi termenul de “notificare pentru schimbarea furnizorului” suna foarte formal si pompos, nu e vorba de mare lucru. In primul rand, trebuie sa stii ca de detaliile tehnice, ne ocupam noi. Stim noi de ce ordin ANRE e nevoie si cum ar “trebui sa arate” o astfel de notificare.
Tot ce ai tu de facut este sa ne trimiti 3 documente: poze dupa buletin, actul de spatiu si ultima factura. Noi vom prelua de acolo informatiile necesare pentru modelul de notificare a schimbarii furnizorului.
Ce informatii apar in modelul de notificare pentru schimbarea furnizorului de energie electrica?
Pentru a duce la bun sfarsit procedeul de schimbare a furnizorului, avem nevoie de:
- Codul de client de la actualul furnizor – il gasesti in orice factura, in partea de sus a paginii;
- Seria si numarul de buletin, precum si alte cateva informatii de baza despre cartea de identitate;
- Adresa de locuinta;
- Codul numeric personal;
- Adresa locului de consum;
- Numarul contractului incheiat cu actualul furnizor.
Si bineinteles, ne mai trebuie semnatura ta pe actuala notificare. Si gata! Ce-ti spuneam, n-a fost atat de greu, nu-i asa?
Ce se intampla dupa ce semnezi notificarea?
Bun, am vazut si care sunt actele necesare pentru schimbarea furnizorului. Am vazut si cum arata modelul de notificare pentru schimbarea furnizorului de energie electrica. Acum ce?
Noi pregatim documentele completate, iar singurul lucru pe care trebuie sa il faci este sa le semnezi, iar apoi sa ni le trimiti scanate sau fotografiate inapoi, tot online.
De aici, se ocupa noul furnizor de instiintarea actualului furnizor. Adica noi trimitem notificarea de schimbare a furnizorului catre acestia, iar ei demareaza procesul de reziliere a contractului actual.
Desigur, dureaza cateva saptamani ca acesta sa fie incheiat, dar vestea buna e ca tu nu mai trebuie sa faci nimic. Pur si simplu te informam de data la care va incepe contractul nou, si gata.